Ointressanta klubben!

Ja, där har vi anledningen till att jag inte skrivit nåtog på länge. Har liksom inget att säga och då är det ju svårt att klämma fram nåt. Men jag vill ju gärna bättra mig så jag ska kämpa på o verkligen försöka skriva lite varje dag.

Samtidigt so jag så gärna vill skriva lite varje dag så vill jag inte skriva om tråkiga saker, sånt som bara är intressant för mig. Men nu är läget som det är och jag tänkte att jag skulle skriva lite till Banäni.
Vad i hela friden är det för tjommar du är polare med på fejjan? Fick ett mail från en av dina kamrater idag, "You´re so beautiful" det var allt som stod.. Undrar hur många som fått samma mail och ännu mer undrar jag varför man skickar ut såna mail. Är tjejer så törstiga efter komplimanger att han antar att vi alla som fått mailet kommer vilja bli kompis med honom nu? För det är det enda syfte jag kan tänka ut, att skriva till folk man absolut inte känner och dessutom skriva på engelska ger för mig mer avsmak än intresse. Men förmodligen finns det fler tjejer som blir glada av komplimangen än som inte blir det så imorgon har han säkert minst 20 nya polare.

Jag tycker det är tragiskt med den utseende fixwering som finns idag, det är så sjukt viktigt vad folk tycker om vårt utseende att vi lägger massor med både pengar och tid på detta. Jag är verkligen inte bättre än någon annan, så mycket pengar och tid som jag algt på kläder, hår, smink och framförallt tatueringar. Men jag ska försöka bli mer medveten om detta och anstränga mig för att inte bry mig så mycket.

Man ser ju väldigt mycket av det här på högstadiet, jag har praktik just nu på en högstadieskola, och både tjejer och killar verkar tänka väldigt mycket på hur de ser ut. Även om det är väldigt olika hur folk visar detta, vissa lägger ner ofantligt med tid på hårfärger och kläder, medan andra har mjukisbyxor nere på halva rumpan och försöker se ut som om de inte fixat sig alls. Men det mest intressanta är nog tjejerna. De kan ha mjukiskläder av typen fotbollslag men ändå ha massor av smink och fixat håret. Mycket intressant tycker jag.

Fast å andra sidan kan jag förstå dem, jag skulle inte heller ha tid för kläder om jag höll på så länge med hår och smink som de gör.

Så. Det gick ju ganska bra det där.
Återkommer imorgon med nya funderingar!

Skepp o´hoj

Kommentarer
Postat av: banäni

wii en uppdatering:)

2009-11-26 @ 12:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0