Steven uppdatering

Nu tyckte vi att Steve har varit så pass duktig att det var dags att sätta henne på prov. Alltså plockade vi undan allt i tyg väg från golvet i sovrummet och lät dörren stå öppen. Vi öppnade vid sju ungefär så sen dess har hon legat där och sovit. Inga kisserier överhuvudtaget, jätteduktig var hon!
Hela natten låg hon i fotändan och sov och när klockorna började ringa kom hon upp till oss o buffade o knuffade. Så härligt att kunna ha lillbäbis i sängen!
Idag ska jag ringa till en bullterrierkennel, vi har bestämt att det är en sådan hund vi ska ha så nu ska vi få träffa några för att se hur de är och få en bättre bild av rasen tänkte vi. jag har hittils läst på massor med olika hemsidor och enligt alla dessa så är en bulle ungefär som en get korsat med en pansarvagn. Väldigt envis och mängder med energi, men jag tror ändå att det är rasen för oss. Det vi vill ha utav hunden är att den ska vilja och kunna hänga med på det mesta och inte säga nej till skogspromenader eller andra påhitt. Vi har däremot inga högre krav på lydnad, utöver det vardagliga såklart, eller att man ska hålla på med brukshundsport. Vi vill bara ha en glad och rolig familjehund helt enkelt.
Men vi ska inte köpa den nu utan när vi ska ha en hund så blir det till sommaren, så vi båda kan vara hemma med den i början. Men livet är oberäkneligt, som jag sa till Emil. Vi vill ha en som inte är helt vit och en hanne så förmodligen kommer vi hem emd en helvit tik.
Nu ska jag fixa kaffe innan jag somnar här i soffan!

se så fina de är!!

Skepp o´hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0