Strålande sol!

Vilket underbart väder det är idag! Helt fantastiskt, nu borde man väl ta sig ut och promenera och njuta av vädret. Men så blir det inte, vi ska hänga i garaget o måla käglor idag. Det brukar vara superkul när vi är där, sitter o pratar o målar o pysslar. Riktigt nice.

Igår var vi till uppfödaren, hon känns helt kanon. Väldigt mån om vilka som får köpa hundar och ville att vi skulle komma dit och gå ut och gå med henne och hundarna. Sen skulle hon höra av sig när det var dags för bullepromenad på Björnön så kunde vi hänga med och gå där. Hon sa även att det om vi ville så kunde vi får vara hundvakter om någon behövde, helt perfekt att få prova på lite med en hund en helg eller så. Men det kändes som att hon tyckte att vi skulle få köpa en hund av henne, skönt. Jag var supernervös innan vi kom dit. Kändes som om jag skulle på jobbintervju eller nåt..
valparna vågade jag knappt titta på, det vore ju bara plågsamt att titta på supersöta valpar när man inte ska ha någon. Men nästa år blir det vovve för oss, känns helt underbart tycker jag, en lite snuttig bulle som får hänga med på alla äventyr o ligga mellan oss i soffan o mysa. Längtar så sjukt mycket så det går inte ens att förklara.
Uppfödaren tyckte att vi skulle ställa frågor o sånt men jag kände mig mest stum, så mycket hundar överallt o så mycket intryck. Men nästa gång har vi större chans att prata lite mer o sådär. Känns ju jättebra det här!

Så detta har alltså varit anledningen till att jag haft svårt att fokusera på skolan den här veckan.. Tankarna bara glider iväg till bullebäbisar..

Skep o´hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0