Tenta idag igen..

Ja, idag har jag skrivit en tenta om matematik, mest handlade det om egyptiska siffror. Egyptierna hade inte samma system som vi utan hade istället ett streck för 1, en åsnasfotavtryck för 10 o massa annat tokigt..

Men just nu cirkulerar mina tankar bara kring hundar, känner mig störd då o då. Men vi håller tummarna att vi ska ha hunnit få ihop pengar till i sommar och att det då finns en valpkull med en hund till oss..

Sen har jag en annan grej på gång! Jag planerar att lära Steven tricks! Det ska jag göra genom att börja använda en klicker, det första man måste göra då är att lära djuret att koppla klicket till beröm, alltså godis. sen kan man börja använda klickern och då gör man så att man helt enkelt väntar tills djuret gör det man vill, tex. sitter. så fort den börjar sätta sig så klickar man och ger sen en godis. Sen kan man börja lägga på ett kommando och så håller man på så. Jag tror att jag och Stevie kommer ha kul med den där grejen.

Nu ska jag fortsätta kika på Family Guy, skönt med lite hjärndöd humor.



Snart kan jag förresten peta i dessa också! wohooo!! såå sött det kommer bli..
Ska nog försöka peta in 16 i ena örat o 15 i andra nu, håll tummarna!

Skepp o´hoj

Kommentarer
Postat av: pancakes

de där med stevie lät ju spännande! du får visa sen vad hon har lärt sig=) hoppas de går bra med örat också, vill inte se en bodil med trasigt öra

2009-11-13 @ 10:05:44
Postat av: Bodda

Ja visst låter det spännande!

Inga trasiga öron här inte! ska försöka hålla mig ett tag nu men känner att det är svårt..

2009-11-13 @ 15:44:42
URL: http://bodda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0