duktig kaka

Lite duktig har jag varit idag, skrivit lite tenta osv.. Men hur kul är det att läsa om..

Istället blir det Musik!
Jag tänkte berätta lite om min resa inom musiken och sedan kan jag ta lite kort om de jag gillar bäst just nu, inte ren fakta för det kan man kolla upp själv utan varför jag gillar det!

Vi kan starta med min barndom, varje kväll ville jag lyssna på nåt band innan jag somnade för jag kunde inte sova annars. Ofta blev det Magnus och Brasse, ett helt galet band där de drog snuskiga vitsar och annat som är bra för små barn.
Med åren utvecklades dessa tapes till musik istället, Magnus Uggla, Svenne Rubins och när CDn gjorde sitt stora intåg i mitt rum blev det även en del svenska visor och 70-tals skivor, det är speciellt en jag minns. Den hade en låt med Ebba Grön som jag lyssnade på om och om igen. Kanoners tyckte jag att den var!

Efter detta blev det väldigt mycket Creedence Clearwater Revival, en hel sommar var det bara det som gällde. Jag kan erkänna att jag fortfarande tycker att de är riktigt bra, speciellt när man kör bil.

Här nånstans var jag ungefär 15 och Emil gjorde sitt intåg i mitt liv, han introducerade mig för mycket riktigt bra musik, Hellacopters, Turbonegro, Supersuckers och Motörhead bland annat. Han var dessutom sådär oldschool gullig och gjorde blandskivor till mig. Så där satt jag ock lyssnade på massor med bra musik och kikade i skivfodralen där han skrev söta meddelanden till mig. Efter att ha blivit matad med kanonskivor en stund började jag själv hitta mina favoriter, dessa ändras konstant men de band jag nämnde några rader upp är de som fortfarande ligger mig riktigt varmt om hjärtat.

Motörhead


För mig är det här det ultimata Rock´n´Roll bandet, Lemmy är en legend och Mikkey Dee är svensk, dessutom är musiken helt underbar. Oavsett om man är glad eller ledsen, bakfull eller på partyhumör. Motörhead kan aldrig bli fel!

Supersuckers


Bilden föreställer mig, innan jag blev svensson, och Eddie Spaghetti, sångare i Supersuckers. Helt underbart band som spelar skön rock´n´roll som jag blir riktigt glad och härlig av! Detta var det första band som jag fastnade riktigt hårt för, speciellt två låtar "Pretty Fucked up" och "Bubbelgum and Beer", lyssna på de två låtarna och känns glädje strömma genom kroppen som en varm skön våg!

Hellacopters

Också ett helt fantastiskt band, tyvärr tyvärr så gick bandet i graven i år så detta band kommer inte att komma med någon ny musik. Sorgen är tung och svart men musiken är väldigt trevlig. Stor spridning på låtarna och det finns något för alla, min favorit skiva är ironiskt nog "Rock´n´Roll is dead" varenda låt på hela skivan är kalasbra. Men alla skivor är bra, så ut o köp!

Det var det för nu, någon dag ska jag knåpa iordning ett inlägg om Turbonegro och Turbojugend.



Skepp o´hoj!

Kommentarer
Postat av: annA

rock ´n´ roll boooe hihihi

2009-10-15 @ 09:33:53
Postat av: Bodda

jajjemen! rock'n'roll boooe med värsta bästa lipglosset!

2009-10-15 @ 18:44:30
URL: http://bodda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0