Eskilstuna och tonårsfyllor

Idag har det blivit ett äventyr i Eskilstuna, jag och en kamrat åkte dit för att få lite hjälp med studieplanering, det gick jättebra. Vi kommer få läsa massa tillsammans så då har man iaf någon man känner. Sen skulle vi hem men vi hade missat tåget så då var det 1,5 timme till nästa gick. Men vi åt lunch och tiden sprang iväg, väl hemma hittade jag en jacka så nu slipper jag frysa!

Vi pratade om allt möjligt idag, bland annat hur osäker man är på sig själv. Att inget man gör duger och att man nästan jämt tror att ingen tycker om en. Jag undrar varför det är så viktigt att alla ska gilla en, jag är likadan själv men jag förstår inte riktigt varför man låter oron påverka en så mycket. Det vore skönt att på riktigt inte bry sig, att bara vara som man är "take it or leave it" inte springa runt och oroa sig för om alla i hela världen gillar en.

Håller på med en bok som handlar om en ung tjej som blir lite alkoholist, men inte så mycket. Väldigt intressant är den iaf, så jag har inte lyckats öppna skolböckerna idag utan fokuserar på boken istället, tänkte läsa ut den idag så kan jag vara fröken duktig imorgon istället. Problemet med boken är att den gör mig sugen på vin, inte bra alls..
Tur att jag inte har några föreläsningar imorgon så det gör inget om jag dricker några glas.
Hihi, bus bus

Annars har jag inte mycket på hjärtat, men apropå hjärta så kikade jag på Bear whats his face, han som släpps ner i ödemarken o ska överleva fem dagar. Så sjukt vidrigt, han åt larver ur en död säl, rått fårhjärta ur nå får han hittade i ett träsk och flådde fåret och gjorde en sovsäck av det. Huvva.. Det skulle nog behöva gå mer än fem dagar innan jag började äta likmaskar iaf, skulle nog hellre äta mossa tills jag svalt.

Emil är en duktig kaka idag och målar sina käglor, de blir så sjukt fina! Han är så himla duktig, skapligt avis jag är. Vill också kunna måla sådär fint, men jag har använt ett par örhängen som jag själv knåpat ihop idag, funkar riktigt bra. Om jag hinner läsa ut boken idag kanske jag sätter igån att utsmycka några ljusstakar. Det skulle bli fint.

Skepp o´hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0