sådär då

Nu ska jag försöka sammanfatta veckan såhär långt.
Jag har jsut nu min vfu, alltså praktik, det känns jätteroligt och min handledare är kanon. Hon är hur trevlig som helst, förklarar allt det som är nytt för mig och hur skolan är uppbyggd. Jag får fråga vadsomhelst utan att känna mig som en idiot. Hur skönt som helst. Förutom det så är hon kanon på alla möjliga andra sätt också, vi har samma musiksmak, alltså riktigt bra skön rock, hon gillar att läsa böcker och har läst många av de böcker jag också läst. Dessutom är hon intresserad av att läsa samma typ av böcker som jag, och jag älskar böcker så det är viktigt. Hon gillade mina tatueringar, det är ett stort plus och hon ska skaffa nr 2 på sig själv snart.
För att säga några ord om skolan jag är på så kan jag bara säga att även den är kanon, de jobbar väldigt mycket med att eleverna ska uppnå sina mål, som de själva får sätta, och de verkar bry sig oerhört mycket om sina elever. Väldigt mycket av det soms tår i mina skolböcker praktiseras på den här skolan vilket känns jättekul. Skulle bli superglad om ajg får jobba på en sån skola sen.
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag verkligen är nöjd med både handledaren och skolan.

Något som jag är mindre nöjd med är min tenta, jag har börjat så smått men det är länge kvar innan det är något som ajg skulle kunna visa för folk, vilket känns jobbigt då jag ska skicka det till en klasskamrat på fredag för att hon ska kunna ge mig feedback på torsdag nästa vecka. Hoppas det släpper lite snart, vore ju kul att kunna producera något vettigt.

Vi fick lite respons på de inlämningsuppgifter som vi lämnat in, det var tydligen inget vidare enligt läraren. Helt förvånad över det är jag inte, jag har inte varit nöjd med en enda av de inlämningsuppgifter jag lämnat in, men jag levde på hoppet att det viktigaste skulle vara att man läst och förstått. Så var inte fallet. Det viktigaste ahde jag helt missat, nämligen att tydligt knyta an texterna med frågeställningen i Ten2.. Ajja bajja..

Idag tordes jag iaf prata lite med några elever, men ajg vet inte hur gott intryck jag gjorde eftersom ajg lyckades hamna i en konverastion om droger och knarkhundar.. Men vad ska jag säga, är man rocker så är man.



Skepp o´hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0