Big brother och kattkiss

Nu är det big brother från 2003 på tvn, fruktansvärt intelligent och ungefär vad jag orkar med just nu, min hjärna har checkat ut för kvällen tror jag, men det är skönt. När BB känns som ett bra program då vet man att man nästan sover.

Jag kan inte förstå att man tittade på det här, att det var viktigt och att man pratade om det i skolan sen. Men det är väl ungefär som med bloggarna nu, utan att nämna några namn kan man ju säga att vissa av de största bloggarna har ungefär samma brist på innehåll som BB, så jag antar att de är dagens motsvarighet.

Kampen om urinprovet går vidare, nu kissade fel katt på plastkulorna.. Och nu har hon parkerat på plsatpåsen vi lade ut som backup plan. Ja herregud vad mycket enklare det vore om man kunde förklara för dem vad man är ute efter.

Var inne tidigare idag på en annan blogg, har ännu inte klurat ut det här med länkar så detta kanske inte ens fungerar men adressen är ladydahmer.blogg.se, där jag satt och kikade på lite gamla inlägg. Jag gillar den tjejen som driver bloggen, hon har så himla mycket smarta idéer om allt från genus till naturlig hårvård och massa annat. Det jag kan bli irriterad på är den nedlåtande attityd hon och många bland kommentarerna har mot yngre tjejer, typ som mig, att vi skulle vara lite korkade och lite dummare än dessa vuxna kvinnor som har levt tio år längre än mig. Jag kan gå med på att man lär sig mer och förstår mer ju äldre man blir men jag tycker inte att det är okej att vara nedlåtande mot yngre tjejer bara för det. Självklart finns det individer som kanske inte har alla sjömän på skutan, men att dra ner en hel åldersgrupp känns så fegt. Jag hade högre tankar om henne än så och jag hoppas att jag inte blir så när jag blir äldre och förståndigare.
Saken är ju dessutom att jag alltid håller med henne om att den person eller företeelse som just då diskuteras är fel eller dålig eller vad det nu kan vara. Men det känns så okaraktäristiskt att just hon ska vara så generaliserande.
Men allt det här sitter förmodligen i mitt eget huvud, fri tolkning ala Bodil är ju trots allt ett uttryck som nyttjas i det här hemmet. Plus att LD faktiskt skrev ett inlägg om att man inte ska ta åt sig just för att hon generaliserar sina inlägg, och jag håller med henne om att debatter och diskussioner blir väldigt tråkiga om man ska tänka på att ingen ska bli ledsen.
Men det är vad jag funderat på iaf.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite tror jag, om jag inte slocknar på en gång såklart.

Skepp o´hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0