Fredag

Härligt med fredag, även fast jag inte direkt gjort så mycket den här veckan så är fredag en trevlig dag ändå!
Jag slipper sitta själv hemma i två dagar, underbart!
Dessutom har vi en relativt fullspäckad helg, idag ska jag ner på stan och leka lite med Sofiorna, sen kommer Emil ner så då ska jag leka med honom och ikväll ska han och jag iväg till Sigurdsgatan och titta på Abramis Brama.
Trevligt trevligt.
Imorgon kommer min lillebror och hans tjej så då ska vi umgås och gå ut och äta lite. Det kommer bli trevligt! Vi har ju inte fått träffa henne än så det ser jag framemot.
Söndag ska ägnas åt planering av nästa veckas matsedel, vi har gjort upp en budget så att vi ska klara oss sedan när jag inte får så himla mycket pengar längre.
Det är riktigt svårt det där med budget, att räkna ut hur mycket som går åt till olika saker och så vidare. Men vi är båda taggade och planen är att leva riktigt snålt och kunna spara undan en del pengar varje månad, då kan man ha råd att göra lite roligare saker ibland eller köpa något som man vill ha.

Innan jag åker ner på stan idag så ska jag hinna städa undan lite här hemma, det är ju inte så kul att ta hem folk när det ser ut som hej kom och hjälp mig i lägenheten. Papper överallt, skolböcker och annat trams. Men det går ganska fort att plocka undan allt sådant.

Det vi ska göra på stan är att köpa en present till min låtsaspappa Per, eventuellt köpa gardiner (jag har tröttnat på blått och vill ha en höstigare färg) och så ska vi ta en sväng förbi lustkällan, porrbutiken som ligger nere på stan. Det blir trevligt. Men nu ska det städas och så måste jag klä på mig lite vettigare kläder.



Skepp o´hoj

Kommentarer
Postat av: rallyanna

later bra de dar med budgeten, jag funderar faktiskt ocska pa att skriva matschema. blir ju sa mkt lattare da, slipper man tanka sa mkt ocksa..

have a nice weekend!

2009-09-25 @ 15:24:06
Postat av: Bodda

Ja, för oss blir det lätt att man köper massa onödigt som man inte ens äter upp eftersom man inte tänkt ut vad man ska ha det till.. Men det ska det bli ändring på!

have a nice weekend!

2009-09-25 @ 18:40:04
URL: http://bodda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0