Kålsoppa

Så, ett recept på en mycket enkel kålsoppa!

Du behöver:
1 kålhuvud (storleksmässigt kan du utgå från ollonet på en valpenis)
morötter (typ massor)
buljong (så det räcker åt en större sjö)
köttfärs (optional)
lagerblad och övrig kryddning

Utförande:
Hacka kålhuvud och morötter i fina strimlor antingen för hand (men då lär man se till att ha ett par år på sig) eller så använder man hushållsassistenten.
bryn eventuell köttfärs i lite olja (ett par dl)
släng i lite vatten och några buljongtärningar, i med alla rivna grönsaker och vatten så det täcker.
Häll sedan i så mycket buljong och kryddor att det smakar något.
Koka tills det inte luktar så mycket prutt
Färdigt!

(bild kommer när batteriet laddat klart)

Skepp o´hoj

Kommentarer
Postat av: kapten A

låter ju jättegott! gillar dina mått också! mkt bättre än deciliter å tesked..

2009-10-01 @ 23:15:13
Postat av: Bodda

hähä, jag råkade äta upp min soppa innnan jag tog kort. ska komma ihåg det till nästa gång jag äter den.

2009-10-02 @ 07:23:19
URL: http://bodda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0