Ny termin

Idag är det dags för en ny termin, det blir buss till eskilstuna och så introduktion fram till 12, sne är jag elig resten av idag. Har jag tur hinnner jag tillbaka till Västerås innan ett och kan då hämta ut min Exa1, fick resultatet nu imorse. Skönt att vara godkänd på ännu en grej.
Idag är hag fruktansvärt trött, har bara suttit här en timme nu. Det tycker jag är denn bästa delen på av dagen, när dagen inte riktigt har börjat än utan man kan sitta ner med en kopp kaffe och slöa. Fast det ska bli skönt att komma igång och göra något också, jag känner mig taggad inför den här terminen. Ett steg närmare slutmålet liksom, att kunna börja jobba igen. Jag förstår inte folk som pluggar och pluggar och pluggar utan att någonsin vilja jobba igen. Det är ju skönt att jobba. Att komma hem efter en arbetsdag och känna att man kan sätta sig ner och ta det lugnt igen, så känner jag aldrig nu. Jag har en konstant känsla av att jag borde plugga lite till, oavsett om jag pluggat hela dagen eller inte ens har något att läsa. Stört.

Dessutom tycker jag att det är skit tråkigt att de ändrat från fria tågresor till fria bussresor, buss är trevligt men inte ens i närheten av tåg. Jag älskar att åka tåg, det är tyst och lugnt och man kan försvinna in i en bok eller lyssna på musik och titta på när landet svischar förbi utanför. Fördelen med buss är ju att man ser mer av städer och sånt utanför rutan och det kan iofs vara trevligt, men om man åker samma sträcka länge så tröttnar man ju på den.
Det gäller väl iofs med tåg också men jag har int eåkt lika mycket tåg som buss så jag är inte där än. Det kanske är så att jag ska tacka MDH för att de ändrade till bussar innan jag hann tröttna på tågen?

Skepp o´hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0